Coperta albumului Ego Death at a Bachelorette Party. Sursă: Post Atlantic Records
Posted in

Hayley Williams – Ego Death At A Bachelorette Party

După douăzeci de ani în muzică, Hayley Williams face cea mai îndrăzneață mișcare solo de până acum. Ego Death at a Bachelorette Party este o explorare a auto-distrugerii, renașterii și libertății artistice. 

La douăzeci de ani după primul ei contract, Hayley Williams se „rupe” de Atlantic Records, Ego Death at a Bachelorette Party fiind primul ei album lansat independent sub propria casă de discuri, Post Atlantic. Acesta marchează începutul libertății ei contractuale și controlul ei deplin asupra artei sale.

De-a lungul albumului, Williams disecă faima, epuizarea, dragostea și trauma cu o sinceritate brutală și o conștientizare de sine care se simte mai mult ca o pagină de jurnal decât ca o lansare pop.

Încă de la piesa de deschidere, „Ice in My OJ”, Williams arată clar că acesta nu va fi un album pop șlefuit. „A lot of dumb motherfuckers that I made rich”, stabilind un ton sfidător care se menține pe tot parcursul expansiunii haotice, ce trece prin diverse genuri, a albumului.

Influențe

Williams include referințe muzicale subtile, cum ar fi interpolarea unui vechi cântec dintr-o trupă creștină din adolescența ei, Mammoth City Messengers, în piesa „Ice In My OJ”, și o referință la Bloodhound Gang în piesa „Discovery Channel”. Acestea adaugă o notă de umor negru și ironie.

Traumă și identitate

Tematic, albumul se învârte în jurul conceptului de moarte a ego-ului, procesul dureros de a-ți anula identitatea și de a reconstrui din ceea ce rămâne. Williams scrie cu o conștientizare de sine ascuțită, recunoscând relația ei complicată cu industria muzicală și cu propria ei imagine publică.

Ea aprofundează subiecte de sănătate mintală, cu piese precum „Mirtazapine”, un omagiu neașteptat adus antidepresivelor, și atinge trauma generațională (pe piesa „Kill Me”), cu versuri puternice care sugerează dorința ei de a pune capăt unui ciclu de suferință („I think I’m where the bloodline ends”). De asemenea, albumul își aruncă privirea și în exterior: „True Believer” servește ca un comentariu social tăios despre ipocrizia religioasă și schimbările sociale din Nashville, punând sub semnul întrebării folosirea credinței pentru a justifica prejudecățile.

În timp ce Petals for Armor a explorat vulnerabilitatea și FLOWERS for VASES / descansos s-a cufundat în doliu, Ego Death este despre transformare. „I had to kill the mirror version of me”), cântă ea pe „Kill Me”, transformând un vers care ar putea suna melodramatic în ceva eliberator.

Pe lângă transformare, albumul explorează durerea și regretul care vin odată cu schimbările majore (chiar și cele pozitive, cum ar fi obținerea independenței). Piesa „Parachute” este o piesă sfâșietoare despre realizarea că merita mai mult de la o relație eșuată.

De la lansare, albumul a strâns aprecieri universle. Pe Metacritic, deține un scor de 91/100, clasându-l printre cele mai bine cotate albume alternative din 2025.

Ceea ce aproape toată lumea recunoaște este că Ego Death at a Bachelorette Party solidifică identitatea lui Williams ca artistă solo care își stăpânește pe deplin viziunea. Nu este Hayley de la Paramore care are un proiect secundar; este Hayley Williams, pe deplin realizată, neîngrădită de așteptări. Ego Death at a Bachelorette Party nu este o audiție ușoară — este dezordonat, necontrolat și emoționant. Dar tocmai asta îl face atât de convingător.